Saturday, 13 October 2018

CARA ATASI TONA KULIT TAK SEKATA DENGAN CEPAT DAN SELAMAT

Mudah sebenarnya nak atasi tona kulit tak sekata kalau tahu caranya. Ada kulit yang tompok hitam  dan ada kulit yang cerah. Memang sangat tak best bila tengok cermin. Saya ada cara yang dijamin berkesan untuk atasi tona kulit tak sekata dengan cepat dan selamat.

Cara atasi tona kulit tak sekata dengan cepat dan selamat.

Atasi Tona Kulit Tak Sekata

Saya akan kongsi beberapa tips  untuk atasi tona kulit tak sekata secara yang “Home Made Premium”.

Bijirin Oat
Untuk membantu hilangkan kesan-kesan kemerahan dan inflamasi disebabkan oleh sinaran cahaya matahari, kulit kering atau alergi bijirin oat sangat berkesan. Cara penggunaanya ialah dengan campurkan dengan sedikit air bersama bijirin oat yang dihaluskan. Campuran ini digunakan sebagai skrub muka. Skrub selama 3 minit untuk mendapatkan kulit yang lembut dan mulus. Lakukan sekerap 3 kali seminggu dan nikmati lah hasilnya.

Air Perahan Lemon
Untuk menghilangkan minyak yang berlebihan dan mempercepatkan rejunivasi kulit dan mengembalikan warna kulit kembali sekata, air perahan lemon sangat berkesan.

Jika kulit wajah anda terlebih minyak, kulit akan mudah berjerawat dan black head akan mudah timbul. Air perahan lemon diratakan di kulit dan biarkan kering. Setelah itu, barulah dibilas sehingga bersih.

Anda akan rasakan muka tak berkilat dek lebihan minyak malah lebih bersih dan segar dan yang. Lepas ni boleh lah keluar rumah dengan lebih yakin.

Kunyit dan Yogurt
Untuk mengurangkan masalah tona kulit tak sekata kunyit sangat membantu. Campurkan tiga sudu kecil yogurt dengan satu sudu kecil serbuk kunyit. Gaul rata. Kemudian, sapukan di muka. Biarkan selama 20 minit. Lepas tu, basuh dengan air suam. Lakukan mask ini 3 kali seminggu untuk kesan yang cepat.

Kentang Dan Lemon
Untuk meratakan warna kulit, kentang dan air perahan lemon juga sangat efektif. Kentang dibersihkan dan kisar bersama air perahan lemon. Kacau rata dan sapu di muka. Lakukan 2 kali sehari secara rutin, untuk lihat kesan yang terbaik.

Air Kelapa
Biasanya air kelapa ni untuk minum je. Lagi2 bila time panas, memang best kalua dapat air kelapa.

Air kelapa juga dapat membantu merawat wajah, jangan taktau tu. Cuci muka dengan air kelapa setiap pagi, biarkan ia kering sendiri pada wajah. Lepas dah kering, bilas semula wajah dengan dengan air bersih. Air kelapa dapat mencerahkan kulit, mengatasi wajah kusam, melicinkan kulit dan mengecutkan jerawat.

Ubi Sengkuang
Ubi sengkuang dapat membantu menyejukkan kulit di samping menyegar dan menjadikan kulit cerah dan sekata. Ini antara khasiat yang terkandung di dalam ubi sengkuang. Dengan cara bersihkan sengkuang dan sagat isi nya. Sapu rata ke seluruh muka dan leher seperti masker. Biar 15-20 minit sampai kering dan bilas muka dengan air suam.

Produk Atasi Tona Kulit Tak Sekata

Untuk masalah tona kulit tak sekata, ada 5 produk yang anda wajib cuba.

Set kulit kusam premium.

Vivix

Untuk meneutralkan kesan tindakbalas kulit daripada serangan seperti sinar UV, hormon tak stabil, bakteria dan sebagainya dengan vivix. Sifat utama antioksidan untuk kulit ialah. Antioksidan juga menghalang penimbunan radikal bebas.

Sel yang rosak dipanggil radikal bebas. Ini berlaku dalam proses penghasilan tenaga oleh sel.

Oleh itu, Vivix yang mempunyai 13 kali ganda lebih antioksidan dari produk lain di pasaran akan melindung dan merawat sel kulit dari rosak.

Sustain Relased Vita C 500 Mg

Tingkatkan kolagen dan cerahkan kulit dengan SR Vita C. Selepas setiap pengambilan vitamin SR Vita C mampu tahan selama 5 jam. Tak sama seperti vitamin C lain yang 90% akan dibuang terus selepas 1 jam.

Protin ESP

Protin yang kita makan, akan membina semula kulit kita. Protin dari ayam goreng ikan goreng, telur goreng mestilah tak elok. Sebab molekulnya sudah rosak. ESP dengan 9 jenis bahan asas untuk pembinaan sel kulit baru yang cerah, cantik dan sihat.

Vitamin E Complex

Vitamin E terkenal sebagai ‘vitamin kulit’. Bertindak untuk baiki sel kulit yang rosak. Tompok hitam ialah sel kulit yang mesti dirawat. Vitamin E juga mempercepatkan penghasilan sel kulit baru yang cantik.

GLA Complex

GLA Complex akan stabilkan hormon kulit. GLA ada minyak Borage. Sejenis minyak semulajadi yang 3 kali ganda lebih baik dari EPO. Bila hormon stabil, kulit cepat cerah. Kolagen makin banyak dan sel rosak cepat pulih.


Pertanyaan Masalah Tona Kulit

Saya nak bantu anda !

Whatsapp ‘TONA KULIT TAK SEKATA‘ ke 017-4988318. Atau klik Whatsapp.

Pembelian Online
Bagi pembelian menggunakan kad kredit atau debit, sila tekan butang dbawah dan ikuti langkah yang diberikan:



Friday, 12 October 2018

PUNCA JERAGAT DAN CARA HILANGKAN DENGAN CEPAT

Punca jeragat degil
Nak elak jeragat baru dari tumbuh, anda mesti hilangkan jeragat lama dulu. Keadaan akan jadi lebih mudah semasa buat pemilihan produk yang betul dan berkesan untuk anda guna, apabila anda dah tahu punca- punca jeragat. Punca Jeragat Dan Cara Hilangkan Dengan Cepat !


Klik untuk dapatkan cara berkesan hilangkan jeragat

Terlalu banyak perkara yang boleh menyebabkan jeragat. Hanya 6 sebab yang utama saya akan terangkan.

Kesan UVA & UVB pada kulit. Krim SPF untuk cara elak sinaran UV.

Punca Jeragat 1 > Matahari

Sinaran matahari salah satu punca kulit rosak.

Sinar matahari mengandungi sinar UVA & UVB yang menjadi penyebab kerosakan sel kulit. UVA merosakkan sel bawah kulit dan UVB pula merosakkan sel luar kulit.

Jadi ! Untuk hilangkan jeragat, ini adalah punca utama jeragat yang mesti diatasi.

Kesan sinar UV ini bukan saja menyebabkan pigmentasi / jeragat malah boleh membawa kepada masalah kanser kulit.

Punca Jeragat 2 > Kehamilan

Ketidakstabilan hormon semasa hamil juga punca jeragat.

Wanita hamil biasanya akan mengalami banyak masalah kulit. Ini disebabkan oleh keadaan hormon yang tidak menentu. Untuk memastikan kulit sentiasa sihat, ibu mengandung dasarankan untuk mengambil nutrisi yang cukup.

Masalah biasa yang dialami ialah kegatalan, kulit pecah, jerawat, ekzema dan jeragat.

Sesetengah ibu, jeragat akan pudar dan hilang selepas bersalin. Tapi ramai juga terus mengalami jeragat.

Punca Jeragat 3 > Rawatan Hormon

Pengambilan pil hormon juga banyak menyebabkan jeragat.

Ada kajian menunjukkan ramai wanita yang menjalani rawatan hormon (pil) banyak mengalami masalah jeragat.

Hormon menjadi tidak stabil antara salah satu punca menyebabkan jeraga. Ramai juga pelanggan saya berkata jeragat tumbuh selepas mereka ambil pil perancang kehamilan.

Punca Jeragat 4 > Ubat- ubatan

Kesan darri beberapa jenis ubat punca jeragat.

Ini punca jeragat yang jarang kita sedar. Pengambilan beberapa jenis ubat yang memberi ‘side effect’ pada keupayaan kulit untuk merawat dan menghasilkan kulit baru dengan aktif.

 Punca Jeragat 5 > Wangian

Wangi-wangian juga salah satu punca jeragat.

‘Phototoxic‘ juga adalah antara punca terjadinya jeragat. Ianya didapati di dalam pewangi, sabun wangi dan kosmetik yang menyebabkan tindak balas. Sebab itu dicadangkan untuk memilih produk atau ubat yang lebih natural seperti suplemen.

Punca Jeragat 6 > Hypothyroidism

Hypothyroidism salah satu punca jeragat.

Keadaan dimana paras hormon tiroid rendah juga dikenali sebagai hypothyroidism.

Apa Yang Paling Penting Untuk Elak Jeragat ?

Sistem pertahanan kulit menjadi lemah  disebabkan oleh semua punca jeragat di atas. Punca- punca dalaman ini akan menyerang sel- sek kulit dan menyebabkan radang. Sel kulit rosak dan banyak yang mati. Sel yang mati ini kemudiannya menjadi gelap dan susah untuk dicerahkan semula.

Dengan menggunakan anti-oksidan salah satu cara terkini untuk elak dan atasi jeragat. Vivix yang sangat tinggi antioksidan dalam mengatasi jeragat.

Konsultansi Masalah Jeragat
Saya fokus dalam membantu wanita mengatasi masalah jeragat. Saya faham punca, vitamin yang tepat dan teknik berkesan untuk atasi jeragat. Ya, ia bukan mudah tetapi alhamdulillah dengan teknik dan produk yang betul, jeragat kronik boleh hilang.

Jadi, saya komited untuk bantu anda langkah demi langkah untuk hilangkan jeragat. Untuk anda yang berminat, jangan lupa untuk Whatsapp saya ke 017-4988318.

Salam Sayang,
Nurzalila Melo.