Skip to main content

Posts

CARA HILANGKAN SAKIT LUTUT DENGAN CEPAT, BERKESAN DAN SELAMAT

Sakit lutut ni bukan hanya golongan berumur macam mak, ayah, atok nenek saja tau yang kena. Kebiasaannya disebabkan oleh tekanan luar biasa pada sendi lutut.  Sekarang ni yang berumur 40-an dan ke bawah pun ramai dah kena sakit lutut. Yang tak seronoknya mengganggu seharian kita dan menyebabkan pergerakan terbatas. Sendi lutut dan bahagian kaki adalah anggota badan yang paling banyak dan lasak digunakan setiap hari. Sekiranya mengalami situasi sakit lutut seperti di bawah, saya ada CARA HILANGKAN SAKIT LUTUT DENGAN CEPAT, BERKESAN DAN SELAMAT.


1.Lutut tidak boleh bengkok
Situasi ini amat sukar semasa nak lurus atau bengkokkan lutut. Terasa ketegangan belakang lutut, bila nak jalan rasa sakit. Solat pula lebih selesa dengan kerusi kerana kesukaran untuk bangun duduk atau nak lipat tahiyat.

2.Lutut Meletop/Bunyi Pop
Kesakitan pada lutut seakan-akan meletup, bunyi pop timbul dan kemudian terjadi bengkak adalah tanda masalah serius yang perlu ditangani segera. Lebih terasa bila setiap perge…

CARA ATASI TONA KULIT TAK SEKATA DENGAN CEPAT DAN SELAMAT

Mudah sebenarnya nak atasi tona kulit tak sekata kalau tahu caranya. Ada kulit yang tompok hitam  dan ada kulit yang cerah. Memang sangat tak best bila tengok cermin. Saya ada cara yang dijamin berkesan untuk atasi tona kulit tak sekata dengan cepat dan selamat.


Atasi Tona Kulit Tak Sekata

Saya akan kongsi beberapa tips  untuk atasi tona kulit tak sekata secara yang “Home Made Premium”.

Bijirin Oat
Untuk membantu hilangkan kesan-kesan kemerahan dan inflamasi disebabkan oleh sinaran cahaya matahari, kulit kering atau alergi bijirin oat sangat berkesan. Cara penggunaanya ialah dengan campurkan dengan sedikit air bersama bijirin oat yang dihaluskan. Campuran ini digunakan sebagai skrub muka. Skrub selama 3 minit untuk mendapatkan kulit yang lembut dan mulus. Lakukan sekerap 3 kali seminggu dan nikmati lah hasilnya.

Air Perahan Lemon
Untuk menghilangkan minyak yang berlebihan dan mempercepatkan rejunivasi kulit dan mengembalikan warna kulit kembali sekata, air perahan lemon sangat berkesan.

PUNCA JERAGAT DAN CARA HILANGKAN DENGAN CEPAT

Nak elak jeragat baru dari tumbuh, anda mesti hilangkan jeragat lama dulu. Keadaan akan jadi lebih mudah semasa buat pemilihan produk yang betul dan berkesan untuk anda guna, apabila anda dah tahu punca- punca jeragat. Punca Jeragat Dan Cara Hilangkan Dengan Cepat !


Klik untuk dapatkan cara berkesan hilangkan jeragat
Terlalu banyak perkara yang boleh menyebabkan jeragat. Hanya 6 sebab yang utama saya akan terangkan.


Punca Jeragat 1 > Matahari


Sinar matahari mengandungi sinar UVA & UVB yang menjadi penyebab kerosakan sel kulit. UVA merosakkan sel bawah kulit dan UVB pula merosakkan sel luar kulit.
Jadi ! Untuk hilangkan jeragat, ini adalah punca utama jeragat yang mesti diatasi.

Kesan sinar UV ini bukan saja menyebabkan pigmentasi / jeragat malah boleh membawa kepada masalah kanser kulit.

Punca Jeragat 2 > Kehamilan

Ketidakstabilan hormon semasa hamil juga punca jeragat.
Wanita hamil biasanya akan mengalami banyak masalah kulit. Ini disebabkan oleh keadaan hormon yang tidak men…

PENGEDAR SHAKLEE PULAU PINANG

Kini anda dan vitamin Shaklee sangat dekat, saya Nurzalila Razali adalah pengedar sah shaklee sekitar Pulau Pinang. Saya menyediakan perkhidmatan penghantaran dan cash on delivery (COD) di sekitar Batu Maung, Bayan Lepas, Sungai Ara, Bayan Baru, Gelugor, USM, Bukit Jambul ,Bukit Gambir, George Town, Jelutong, Sungai Pinang, KOMTAR, Dato’ Keramat, Air Itam dan Seluruh Pulau Pinang.

CARA HILANGKAN JERAWAT TERUK SELEPAS BERSALIN

Masalah kulit selepas bersalin adalah perkara biasa bagi seorang wanita. Yang membezakan hanya masalah yang dihidapi, samada jerawat teruk, tompok-tompok hitam pada kulit dan lain-lain lagi. Bagi yang sedang Cari Penawar Jerawat Teruk Selepas Bersalin saya ada kaedah cepat untuk hilangkan permasalahan ini.


Jom kita tengok pengalaman yang dialami oleh ibu ini.

"Salam buat semua,

Nama saya Lisa Laing. Saya seorang ibu dan surirumah. Pengalaman saya bersama Shaklee sangat mengembirakan saya dan keyakinan diri saya kembali bila berhadapan dengan orang.Tiada lagi perasaan rendah diri dan benci pada diri sendiri setiap kali melihat.

Perkongsian saya adalah berkaitan dengan kulit wajah saya yang bermasalah teruk selepas saya melahirkan anak pertama pada November Tahun 2010. Wajah yang bebas jerawat dan bersih licin tiba-tiba dipenuhi dengan jerawat yang sangat teruk. Lebih parah ia sakit bagaikan kulit terbakar bila dicuci.

Pelbagai produk dari harga murah hingga ratusan ringgit telah digun…

KENALI JENIS KULIT DAN SKIN CARE SEMULAJADI

Penjagaan kulit muka memerlukan perhatian yang khusus kerana kulit muka merupakan organ yang paling sensitive terhadap sentuhan dan ransangan. Setiap orang mempunyai jenis kulit wajah yang berbeza, yang dipengaruhi oleh kadar air dan produksi minyak dalam kulit, kecepatan gentian sel-sel lapisan utama dan factor persekitaran. Jenis kulit kita boleh dibezakan kepada 5 jenis, jom kenali jenis kulit wajah kita iaitu :



Kulit Normal
Kulit normal merupakan idaman setiap wanita kerana wajah akan kelihatan cerah, sihat dan jarang mengalami masalah. Kelembapan pada kulit normal mencukupi dan keadaan kulit tak kering. Tapi dalam keadaan tertentu, kulit normal cenderung berminyak atau kering



Kulit Kering
Kulit kering pula jarang menghasilkan minyak sehingga kulit terasa kering, selalu rasa bersisik terutamanya pada musim kemarau, kulit cepat jadi merah apabila terkena sinaran matahari dan pori-pori menjadi kecil atau hamper tak kelihatan. Kulit kering lebih cepat berkedut dan menjadi kerepot.



Kulit…