Thursday, 20 February 2020

DIY | HOMEMADE SPRAY SANITISER


“Maaf puan, hand sanitiser (cecair pembasmi kuman) dah habis. Sudah 'order' tapi belum dapat lagi. Tak tahu bila dapat stok baru”. Ini dah farmasi ke 5 saya pergi sebelum ini tetapi jawapannya semua sama. Samada yang berjenama, yang popular atau yang biasa-biasa, semua jenis jenama pembasmi kuman tidak ada stok. Permintaan produk ini begitu mendadak pada masa ini selain daripada topeng muka. Jadi, jom buat DIY|HOMEMADE SPRAY SANITISER tak sampai 30 saat pun.

Photo credit to www.bodyandsoul.com.au



Thursday, 14 February 2019

CARA HILANGKAN SAKIT LUTUT DENGAN CEPAT, BERKESAN DAN SELAMAT

Sakit lutut ni bukan hanya golongan berumur macam mak, ayah, atok nenek saja tau yang kena. Kebiasaannya disebabkan oleh tekanan luar biasa pada sendi lutut.  Sekarang ni yang berumur 40-an dan ke bawah pun ramai dah kena sakit lutut. Yang tak seronoknya mengganggu seharian kita dan menyebabkan pergerakan terbatas. Sendi lutut dan bahagian kaki adalah anggota badan yang paling banyak dan lasak digunakan setiap hari. Sekiranya mengalami situasi sakit lutut seperti di bawah, saya ada CARA HILANGKAN SAKIT LUTUT DENGAN CEPAT, BERKESAN DAN SELAMAT.

Hilangkan sakit lutut dengan cepat, berkesan dan selamat.

1. Lutut tidak boleh bengkok
Situasi ini amat sukar semasa nak lurus atau bengkokkan lutut. Terasa ketegangan belakang lutut, bila nak jalan rasa sakit. Solat pula lebih selesa dengan kerusi kerana kesukaran untuk bangun duduk atau nak lipat tahiyat.

2. Lutut Meletop/Bunyi Pop
Kesakitan pada lutut seakan-akan meletup, bunyi pop timbul dan kemudian terjadi bengkak adalah tanda masalah serius yang perlu ditangani segera. Lebih terasa bila setiap pergerakan ada bunyi dan terasa sengal pada sendi.

3. Lutut Longgar 
Rasa sesuatu yang bergerak dalam lutut kerana kadang-kadang tulang rawan dan tulang menjadi longgar di sekitar sendi lutut. Ini boleh berlaku di sekitar sendi dan paling banyak menjejaskan lutut sehingga ada waktunya menyebabkan terkehel.

4. Lutut kurang gel 
Akibat tekanan yang berlarutan pada lutut, lama kelamaan tulang rawan menipis dan gel jadi kering. Pada tahap ini, jika dibiarkan seolah meminta suntikan dan pembedahan pada lutut sendiri.

Punca Dan Faktor Terjadinya Sakit Lutut

Sakit lutut ini puncanya disebabkan kekurangan gel pada bahagian lutut. Apabila gel berkurangan, tulang lutut akan bergesel, itu yang menyebabkan kita mula rasa sakit. Jika dibiarkan lama kelamaan boleh menyebabkan kerosakan pada permukaan tulang rawan dan juga mengakibatkan kesakitan sehingga memerlukan suntikan atau pembedahan.


Antara faktor yang meningkatkan risiko sakit lutut ialah :

Penuaan – Semakin berusia, sendi-sendi tubuh semakin banyak digunakan dan makin mudah cedera.
Berat badan berlebihan – Orang yang mengalami kegemukan ataupun obesiti, menyebabkan sendi tulang terpaksa menahan beban yang lebih berat terutamanya pada lutut dan peha.
Penggunaan sendi berlebihan – Seorang atlit ataupun orang yang banyak bekerja menggunakan fizikal, mungkin terlalu kerap menggunakan sendi yang berkenaan dan menyebabkan sendi mudah tercedera.
Sejarah keluarga – Masalah sendi boleh juga berpunca daripada faktor genetik.
Otot lemah – Otot yang lemah yang mengelilingi sendi boleh meningkatkan risiko kecederaan sendi tersebut akibat sokongan yang lemah.

Golongan Yang Biasa Mengalami Masalah Sakit Lutut

1. Mereka yang berumur 40 tahun keatas.
2. Remaja, dewasa atau warga emas yang aktif bersukan atau sering melakukan kerja berat.
3. Mengalami berat badan berlebihan.
4. Pernah mengalami kemalangan.

Setiap kali sakit lutut datang, mesti pergerakan jadi sangat terbatas. Nak bersolat pun rasa sakit semasa setiap kali nak bangun dan rukuk. Sakit lutut ini disebabkan sendi yang lusuh dan haus.

Cara Rawat Sendiri Untuk Kurangkan Rasa Sakit Lutut

1. Merehatkan lutut dengan pengunaan pengampu (Splint)
2. Mengunakan ais yang di lipat dalam tuala pada sendi yang tercedera sekurang-kurangnya 30 minit untuk mengurangkan bengkak dan kemerahan atau keradangan.
3. Selangkan penggunaan pek sejuk dan panas selepas 3 hari. Urutan lembut membantu peredaran darah.
4. Kurangkan berat badan
5. Pada kaum wanita gunakan kasut bertumit rendah.
6. Makan ubat.

Ambil Makanan Tambahan Atau Suplemen

Ada makanan tambahan tertentu membantu mengurangkan kesakitan lutut, kekejangan dan bengkak. Antaranya seperti minyak ikan yang membantu melincirkan sendi dan mengurangkan keradangan. Kalsium untuk kesihatan otot, tulang dan mengurangkan gejala osteopororsis. Anti-oksida untuk membina semula tisu penghubung, membaiki tisu rawan dan yang penting untuk pembaikan tisu tisu otot.

Jika anda tercari-cari suplemen untuk di diri anda dan juga mereka yang tersayang sebagai langkah mengurangkan rasa sakit lutut yang berpanjangan,Shaklee ada menyediakan Set Sakit Lutut yang sangat-sangat membantu.

Suplemen sakit lutut.

Vivix
Vivix mengandungi Resveratrol. Resveratrol boleh membantu;

A. Mengekalkan dan memperbaiki fungsidan struktur sendi.
B. Mengurangkan faktor yang menjadi punca kepada penyakit berkaitan sendi.

Seterusnya mengekalkan penyelengaraan yang baik pada sendi normal juga memberikan perubahan yang lebih baik terhadap kesan fisiologi kepada sendi termasuklah faedah yang positif daripada segi;

a. Kelebaran ruang sendi ( Joint Space Width On Radiographs)
b. Pergerakkan
c. Kekakuan (Stiffness)
d. Ketidakselesaan sendi.

Omega Guard
Mengurangkan inflamasi,kerana omega guard adalah omega 3 yang melambatkan degradasi tulang rawan. Ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi. Omega juga bertindak sebagai pelincir ia membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas.

Kajian terkini menunjukkan bahawa pengambilan asid lemak omega-3 bersama glukosamina dapat meningkatkan kesihatan sendi daripada hanya mengambil glukosamina sahaja.

Ostematrix
Kalsium penting untuk kesihatan otot,tulang dan ligamen, manakala magnesium pula di perlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi.

Kajian menunjukkan pengambilan kalsium bukan sahaja membantu menguatkan tulang bahkan ia juga membantu mengurangkan gejala osteoporosis.

Testimoni Pengguna





“Mencegah lebih baik daripada merawat..” Pencegahan awal boleh jadikan kita sihat pada masa akan datang. Tak kira sama ada kita penghidap sakit lutut atau tidak adalah penting untuk kita tingkatkan nutrisi seiring dengan peningkatan usia kita.

Cara Dapatkan Set Suplemen Untuk Ubati Sakit Sendi Dan Lutut Shaklee Ni? 

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Suplemen Untuk Sakit Lutut ni, saya adalah pengedar sah anda seluruh Malaysia. Sebarang pertanyaan boleh di buat dengan menghubungi saya di talian berikut, atau hanya klik link di bawah untuk direct wasap tanpa perlu simpan number;

Call / sms / WhatsApp :  +6017-4988318
Email : vitohsem@gmail.com
Facebook : Nurzalila Razali

Atau boleh terus MEMBELI dari link poster ini dan dapatkan khidmat konsultasi dari saya. Boleh buat bayaran menggunakan kad debit atau kad kredit.


Saturday, 13 October 2018

CARA ATASI TONA KULIT TAK SEKATA DENGAN CEPAT DAN SELAMAT

Mudah sebenarnya nak atasi tona kulit tak sekata kalau tahu caranya. Ada kulit yang tompok hitam  dan ada kulit yang cerah. Memang sangat tak best bila tengok cermin. Saya ada cara yang dijamin berkesan untuk atasi tona kulit tak sekata dengan cepat dan selamat.

Cara atasi tona kulit tak sekata dengan cepat dan selamat.

Atasi Tona Kulit Tak Sekata

Saya akan kongsi beberapa tips  untuk atasi tona kulit tak sekata secara yang “Home Made Premium”.

Bijirin Oat
Untuk membantu hilangkan kesan-kesan kemerahan dan inflamasi disebabkan oleh sinaran cahaya matahari, kulit kering atau alergi bijirin oat sangat berkesan. Cara penggunaanya ialah dengan campurkan dengan sedikit air bersama bijirin oat yang dihaluskan. Campuran ini digunakan sebagai skrub muka. Skrub selama 3 minit untuk mendapatkan kulit yang lembut dan mulus. Lakukan sekerap 3 kali seminggu dan nikmati lah hasilnya.

Air Perahan Lemon
Untuk menghilangkan minyak yang berlebihan dan mempercepatkan rejunivasi kulit dan mengembalikan warna kulit kembali sekata, air perahan lemon sangat berkesan.

Jika kulit wajah anda terlebih minyak, kulit akan mudah berjerawat dan black head akan mudah timbul. Air perahan lemon diratakan di kulit dan biarkan kering. Setelah itu, barulah dibilas sehingga bersih.

Anda akan rasakan muka tak berkilat dek lebihan minyak malah lebih bersih dan segar dan yang. Lepas ni boleh lah keluar rumah dengan lebih yakin.

Kunyit dan Yogurt
Untuk mengurangkan masalah tona kulit tak sekata kunyit sangat membantu. Campurkan tiga sudu kecil yogurt dengan satu sudu kecil serbuk kunyit. Gaul rata. Kemudian, sapukan di muka. Biarkan selama 20 minit. Lepas tu, basuh dengan air suam. Lakukan mask ini 3 kali seminggu untuk kesan yang cepat.

Kentang Dan Lemon
Untuk meratakan warna kulit, kentang dan air perahan lemon juga sangat efektif. Kentang dibersihkan dan kisar bersama air perahan lemon. Kacau rata dan sapu di muka. Lakukan 2 kali sehari secara rutin, untuk lihat kesan yang terbaik.

Air Kelapa
Biasanya air kelapa ni untuk minum je. Lagi2 bila time panas, memang best kalua dapat air kelapa.

Air kelapa juga dapat membantu merawat wajah, jangan taktau tu. Cuci muka dengan air kelapa setiap pagi, biarkan ia kering sendiri pada wajah. Lepas dah kering, bilas semula wajah dengan dengan air bersih. Air kelapa dapat mencerahkan kulit, mengatasi wajah kusam, melicinkan kulit dan mengecutkan jerawat.

Ubi Sengkuang
Ubi sengkuang dapat membantu menyejukkan kulit di samping menyegar dan menjadikan kulit cerah dan sekata. Ini antara khasiat yang terkandung di dalam ubi sengkuang. Dengan cara bersihkan sengkuang dan sagat isi nya. Sapu rata ke seluruh muka dan leher seperti masker. Biar 15-20 minit sampai kering dan bilas muka dengan air suam.

Produk Atasi Tona Kulit Tak Sekata

Untuk masalah tona kulit tak sekata, ada 5 produk yang anda wajib cuba.

Set kulit kusam premium.

Vivix

Untuk meneutralkan kesan tindakbalas kulit daripada serangan seperti sinar UV, hormon tak stabil, bakteria dan sebagainya dengan vivix. Sifat utama antioksidan untuk kulit ialah. Antioksidan juga menghalang penimbunan radikal bebas.

Sel yang rosak dipanggil radikal bebas. Ini berlaku dalam proses penghasilan tenaga oleh sel.

Oleh itu, Vivix yang mempunyai 13 kali ganda lebih antioksidan dari produk lain di pasaran akan melindung dan merawat sel kulit dari rosak.

Sustain Relased Vita C 500 Mg

Tingkatkan kolagen dan cerahkan kulit dengan SR Vita C. Selepas setiap pengambilan vitamin SR Vita C mampu tahan selama 5 jam. Tak sama seperti vitamin C lain yang 90% akan dibuang terus selepas 1 jam.

Protin ESP

Protin yang kita makan, akan membina semula kulit kita. Protin dari ayam goreng ikan goreng, telur goreng mestilah tak elok. Sebab molekulnya sudah rosak. ESP dengan 9 jenis bahan asas untuk pembinaan sel kulit baru yang cerah, cantik dan sihat.

Vitamin E Complex

Vitamin E terkenal sebagai ‘vitamin kulit’. Bertindak untuk baiki sel kulit yang rosak. Tompok hitam ialah sel kulit yang mesti dirawat. Vitamin E juga mempercepatkan penghasilan sel kulit baru yang cantik.

GLA Complex

GLA Complex akan stabilkan hormon kulit. GLA ada minyak Borage. Sejenis minyak semulajadi yang 3 kali ganda lebih baik dari EPO. Bila hormon stabil, kulit cepat cerah. Kolagen makin banyak dan sel rosak cepat pulih.


Pertanyaan Masalah Tona Kulit

Saya nak bantu anda !

Whatsapp ‘TONA KULIT TAK SEKATA‘ ke 017-4988318. Atau klik Whatsapp.

Pembelian Online
Bagi pembelian menggunakan kad kredit atau debit, sila tekan butang dbawah dan ikuti langkah yang diberikan:



Friday, 12 October 2018

PUNCA JERAGAT DAN CARA HILANGKAN DENGAN CEPAT

Punca jeragat degil
Nak elak jeragat baru dari tumbuh, anda mesti hilangkan jeragat lama dulu. Keadaan akan jadi lebih mudah semasa buat pemilihan produk yang betul dan berkesan untuk anda guna, apabila anda dah tahu punca- punca jeragat. Punca Jeragat Dan Cara Hilangkan Dengan Cepat !


Klik untuk dapatkan cara berkesan hilangkan jeragat

Terlalu banyak perkara yang boleh menyebabkan jeragat. Hanya 6 sebab yang utama saya akan terangkan.

Kesan UVA & UVB pada kulit. Krim SPF untuk cara elak sinaran UV.

Punca Jeragat 1 > Matahari

Sinaran matahari salah satu punca kulit rosak.

Sinar matahari mengandungi sinar UVA & UVB yang menjadi penyebab kerosakan sel kulit. UVA merosakkan sel bawah kulit dan UVB pula merosakkan sel luar kulit.

Jadi ! Untuk hilangkan jeragat, ini adalah punca utama jeragat yang mesti diatasi.

Kesan sinar UV ini bukan saja menyebabkan pigmentasi / jeragat malah boleh membawa kepada masalah kanser kulit.

Punca Jeragat 2 > Kehamilan

Ketidakstabilan hormon semasa hamil juga punca jeragat.

Wanita hamil biasanya akan mengalami banyak masalah kulit. Ini disebabkan oleh keadaan hormon yang tidak menentu. Untuk memastikan kulit sentiasa sihat, ibu mengandung dasarankan untuk mengambil nutrisi yang cukup.

Masalah biasa yang dialami ialah kegatalan, kulit pecah, jerawat, ekzema dan jeragat.

Sesetengah ibu, jeragat akan pudar dan hilang selepas bersalin. Tapi ramai juga terus mengalami jeragat.

Punca Jeragat 3 > Rawatan Hormon

Pengambilan pil hormon juga banyak menyebabkan jeragat.

Ada kajian menunjukkan ramai wanita yang menjalani rawatan hormon (pil) banyak mengalami masalah jeragat.

Hormon menjadi tidak stabil antara salah satu punca menyebabkan jeraga. Ramai juga pelanggan saya berkata jeragat tumbuh selepas mereka ambil pil perancang kehamilan.

Punca Jeragat 4 > Ubat- ubatan

Kesan darri beberapa jenis ubat punca jeragat.

Ini punca jeragat yang jarang kita sedar. Pengambilan beberapa jenis ubat yang memberi ‘side effect’ pada keupayaan kulit untuk merawat dan menghasilkan kulit baru dengan aktif.

 Punca Jeragat 5 > Wangian

Wangi-wangian juga salah satu punca jeragat.

‘Phototoxic‘ juga adalah antara punca terjadinya jeragat. Ianya didapati di dalam pewangi, sabun wangi dan kosmetik yang menyebabkan tindak balas. Sebab itu dicadangkan untuk memilih produk atau ubat yang lebih natural seperti suplemen.

Punca Jeragat 6 > Hypothyroidism

Hypothyroidism salah satu punca jeragat.

Keadaan dimana paras hormon tiroid rendah juga dikenali sebagai hypothyroidism.

Apa Yang Paling Penting Untuk Elak Jeragat ?

Sistem pertahanan kulit menjadi lemah  disebabkan oleh semua punca jeragat di atas. Punca- punca dalaman ini akan menyerang sel- sek kulit dan menyebabkan radang. Sel kulit rosak dan banyak yang mati. Sel yang mati ini kemudiannya menjadi gelap dan susah untuk dicerahkan semula.

Dengan menggunakan anti-oksidan salah satu cara terkini untuk elak dan atasi jeragat. Vivix yang sangat tinggi antioksidan dalam mengatasi jeragat.

Konsultansi Masalah Jeragat
Saya fokus dalam membantu wanita mengatasi masalah jeragat. Saya faham punca, vitamin yang tepat dan teknik berkesan untuk atasi jeragat. Ya, ia bukan mudah tetapi alhamdulillah dengan teknik dan produk yang betul, jeragat kronik boleh hilang.

Jadi, saya komited untuk bantu anda langkah demi langkah untuk hilangkan jeragat. Untuk anda yang berminat, jangan lupa untuk Whatsapp saya ke 017-4988318.

Salam Sayang,
Nurzalila Melo.

Sunday, 5 August 2018

PENGEDAR SHAKLEE PULAU PINANG

Kini anda dan vitamin Shaklee sangat dekat, saya Nurzalila Razali adalah pengedar sah shaklee sekitar Pulau Pinang. Saya menyediakan perkhidmatan penghantaran dan cash on delivery (COD) di sekitar Batu Maung, Bayan Lepas, Sungai Ara, Bayan Baru, Gelugor, USM, Bukit Jambul ,Bukit Gambir, George Town, Jelutong, Sungai Pinang, KOMTAR, Dato’ Keramat, Air Itam dan Seluruh Pulau Pinang.

Saturday, 9 June 2018

CARA HILANGKAN JERAWAT TERUK SELEPAS BERSALIN

Masalah kulit selepas bersalin adalah perkara biasa bagi seorang wanita. Yang membezakan hanya masalah yang dihidapi, samada jerawat teruk, tompok-tompok hitam pada kulit dan lain-lain lagi. Bagi yang sedang Cari Penawar Jerawat Teruk Selepas Bersalin saya ada kaedah cepat untuk hilangkan permasalahan ini.


Jom kita tengok pengalaman yang dialami oleh ibu ini.

"Salam buat semua,

Nama saya Lisa Laing. Saya seorang ibu dan surirumah. Pengalaman saya bersama Shaklee sangat mengembirakan saya dan keyakinan diri saya kembali bila berhadapan dengan orang.Tiada lagi perasaan rendah diri dan benci pada diri sendiri setiap kali melihat.

Perkongsian saya adalah berkaitan dengan kulit wajah saya yang bermasalah teruk selepas saya melahirkan anak pertama pada November Tahun 2010. Wajah yang bebas jerawat dan bersih licin tiba-tiba dipenuhi dengan jerawat yang sangat teruk. Lebih parah ia sakit bagaikan kulit terbakar bila dicuci.

Pelbagai produk dari harga murah hingga ratusan ringgit telah diguna untuk mengubati masalah jerawat saya. Namun tidak juga sembuh. Tetapi ia membuat muka saya ditumbuhi dengan lebih banyak jerawat,kulit muka kemerahan serta kulit terasa terbakar kepedihan setiap kali muka dicuci.

Saya pernah berjumpa Doktor pakar kulit swasta. Doktor memberitahu bahawa masalah saya timbul disebabkan Hormon Exchange selepas bersalin. Ubat yang dibagi doktor memang membantu tetapi bila tidak meneruskan pengambilan ubat yang dibagi doktor jerawat saya timbul dan lebih parah lagi jerawat muka saya semakin teruk. Bayangkan dalam 1 bulan perlu follow up 2 kali dalam 1 bulan. Dalam 1 bulan sahaja ratusan ringgit melayang tanpa kesan memuaskan. Saya sangat berputus asa.

Itulah kisah saya tanpa Shaklee.

Permulaan saya bersama Shaklee bermula apabila saya melayari internet. Banyak sangat testimoni berkaitan kebaikan Shaklee di internet. Hati saya tergerak untuk mencuba produk Shaklee.

(Jika tidak silap saya mula mengenali Shaklee pada tahun 2012.)

Saya merasa bersyukur sangat kerana Shaklee telah membantu saya dalam mengatasi kulit muka yang ditumbuhi jerawat teruk . Kini jerawat teruk bagaikan membakar wajah saya telah hilang buat selamanya. Terima Kasih sangat kepada pengasas Shaklee ini kerana telah mengeluarkan produk yang sangat terbaik.

Sekarang tanpa meneruskan pengambilan Shaklee kulit muka saya tetap sihat dan bebas jerawat. Ada pun jerawat timbul jerawat nakal yang datang sekejap sehaja.
(Hampir 1 tahun mulai 2014 tidak meneruskan pengambilan Shaklee kecuali ambil Vitamin C sahaja)

Lebih mengembirakan saya ialah sekarang saya tidak perlu guna makeup tebal bila berjumpa kawan. Kadang tanpa makeup pergi ke kedai.

Ini adalah senarai produk yang saya ambil:
1) Awal pengambilan hanya dengan Vitamin C dan ESP
2) Bulan seterusnya ada bajet saya tambah Alfafa
3) Ada bajet lagi saya beli GLA untuk bantu stabilkan hormon 
4) Bulan seterusnya saya beli Vitamin E
5) Disebabkan saya tidak dapat guna sebarangan produk pencuci muka saya pun mencuba Enfuselle Gel Cleansing. Tidak memedihkan kulit muka saya.

Lihat sendiri testimoni saya. Gambar dulu dan terbaru sekarang (6/10/2015). Tanpa pengunaan berterusan tiada lagi jerawat teruk timbul walaupun saya baru lepas bersalin pada 2/8/2015.


Testimoni Pn. Lisa Kelvin
Sekian.

Terima Kasih Shaklee."

Ada beberapa produk Shaklee yang dapat membantu dalam masalah jerawat yang kronik. Set Jerawat Shaklee merangkumi :

ESP Shaklee 
Ia merupakan protein soya yang membantu dalam memperbaharui sel-sel baru kulit dan meremajakan kulit seterusnya dapat mengurangkan kesan parut. Juga boleh digunakan sebagai masker dengan dicampurkan sedikit air atau yougurt dan diratakan di kulit muka.

SR Vita C 500 Mg
Membantu meningkatkan sistem imun badan , apabila sistem imun badan yang lemah menyebabkan kulit mudah dijangkiti bakteria penyebab jerawat. Juga membantu dalam penghasilan kolagen pada lapisan kulit.

Vitamin E Complex
Merupakan salah satu antioksidan kuat yang dapat memperbaiki struktur sel kulit. Berbelas ribu kajian berkaitan Vitamin E dan kecantikan kulit telah dijalankan. Malah, Vitamin E ini boleh terus dijadikan sebagai masker pada wajah anda. (tip exclusive dari saya)

Alfalfa Complex
Membantu dalam proses detoksifikasi. Kandungan alkali yang tinggi dalam alfalfa membantu dalam menormalkan keadaan badan berasid, menghilangkan toksin dalam badan, membersihkan hati, kolon (usus besar), darah dan mencantikkan kulit.

GLA Complex
Jerawat tak hilang- hilang ialah tanda jelas hormon anda tak stabil. Paras hormon yang turun naik menyebabkan minyak dikeluarkan dengan banyak. Jadi GLA Complex bantu atasi jerawat dalam 3 cara :

1. Stabilkan paras hormon.
2. Kawal pengeluaran minyak menjadi normal.

3. Mengandungi sedikit vitamin E yang menegang, mencerah dan memperbaiki sel rosak.

Hubungi saya segera untuk konsultasi percuma bertaraf premium. Saya akan memberi konsultasi terlebih dahulu pada puan mengikut keperluan. Penting sekali untuk saya tahu tentang masalah puan jika ada. Contohnya masalah jerawat pasir, jerawat nanah atau sebagainya.

Jadi tunggu apa lagi? Order sekarang. Hanya satu klik sahaja lagi.

Untuk sebarang kemusykilan dan pertanyaan. Sila hubungi saya untuk konsultasi premium:

Call / sms / WhatsApp :  +6017-4988318
Email : vitohsem@gmail.com
Facebook : Nurzalila Razali








Friday, 16 March 2018

KENALI JENIS KULIT DAN SKIN CARE SEMULAJADI

Penjagaan kulit muka memerlukan perhatian yang khusus kerana kulit muka merupakan organ yang paling sensitive terhadap sentuhan dan ransangan. Setiap orang mempunyai jenis kulit wajah yang berbeza, yang dipengaruhi oleh kadar air dan produksi minyak dalam kulit, kecepatan gentian sel-sel lapisan utama dan factor persekitaran. Jenis kulit kita boleh dibezakan kepada 5 jenis, jom kenali jenis kulit wajah kita iaitu :



Kulit Normal
Kulit normal merupakan idaman setiap wanita kerana wajah akan kelihatan cerah, sihat dan jarang mengalami masalah. Kelembapan pada kulit normal mencukupi dan keadaan kulit tak kering. Tapi dalam keadaan tertentu, kulit normal cenderung berminyak atau kering



Kulit Kering
Kulit kering pula jarang menghasilkan minyak sehingga kulit terasa kering, selalu rasa bersisik terutamanya pada musim kemarau, kulit cepat jadi merah apabila terkena sinaran matahari dan pori-pori menjadi kecil atau hamper tak kelihatan. Kulit kering lebih cepat berkedut dan menjadi kerepot.



Kulit Berminyak
Kulit berminyak biasanya dikenali dengan penghasilan minyak yang berlebihan pada kulit muka, wajah akan nampak berkilat dan pori-pori kelihatan besar dan terbuka. Jenis kulit berminyak selalu terkena masalah kulit berjerawat. Sebab itu wanita yang mempunyai kulit berminyak perlu kerap membersihkan wajah.



Kulit Kombinasi
Kulit kombinasi mempunyai kulit berminyak dibahagian tertentu seperti sekitar dahi, hidung dan dagu. Tapi, kering pada bahagian lain seperti pipi dan sekitar mata.



Kulit Sensitif
Tak ramai wanita yang betul-betul mempunyai kulit sensitive. Kulit sensitive boleh didefinisikan sebagai kulit yang nipis, mudah luka dan kadang-kadang kemerah-merahan. Kulit sensitive mudah mengalami keradangan akibat penggunaan produk yang tak sesuai. Pemakanan yang salah atau persekitaran yang tak bersih pun boleh menyebabkan masalah kulitsensitif ini. Sebenarnya, kita sendiri yang berasakan kulit kita sensitive.


Penjagaan Kulit Wajah Dari Luar

Penjagaan luaran pula untuk melindungi kulit dari kesan radikal bebas, kotoran disekeliling seperti habuk, asap dan sebagainya. Sebab ini antara penyebab kulit wajah kita tercemar. Dengan formulasi 100% bebas racun, 100% semulajadi dan 100% dari tumbuhan, barulah YOUTH Shaklee Skin Cara dihasilkan.

 

Youth Shaklee Skincare Ada 6 Produk

Ada 6 Produk dalam Regimen penjagaan kecantikan program Youth Shaklee Skincare yang mengandungi 4 langkah asas :


1. Membersih dengan YOUTH LUMINOUS GEL OIL CLEANSER
2. Menutup pori yang sudah dibersihkan dengan YOUTH PERFECTING SKIN TONER
3. Memperbaiki dan memulih kulit dengan SHAKLEE YOUTH ACTIVATING SERUM
4. Melembap dan memberi nutrisi kepada kulit dengan YOUTH AGE DEFENSE MOISTURIZER SPF 50 pada waktu siang dan YOUTH ADVANCED RENEWAL NIGHT CREAM pada waktu malam.

**Untuk makluman, Shaklee sediakan 2 jenis Night Cream dalam Regiment Skin Care Youth, iaitu RICH & LIGHT.

Penjagaan extra dan istimewa : RADIANCE C + E yang mengandungi 20% Vitamin C Bioavailable untuk rawatan intensif terhadap semua masalah kulit seperti :

1. Jeragat
2. Jerawat
3. Parut Berlubang / Parut Berkawah / Parut Jerawat
4. Hyperpigmentation
5. Jeragat Bertompok
6. Kedutan
7. Sagging / kendur

Untuk meningkatkan keserian dan kecerahan kulit, serta menghilangkan kedutan dan menegangkan kulit, boleh ikhtiar dengan YOUTH RADIANCE C + E

Testimoni Youth Shaklee Skin Care

Sejak dilancarkan, Youth Shaklee Skin Care ni dah terima banyak feedback positif dari pengguna Youth Shaklee Skin Care yang memberi review dan testimoni Youth Shaklee Skin Care berjaya :

1. Pudarkan jeragat bertompok seawal 21 hari penggunaan
2. Keringkan jerawat batu dan jerawat bernanah seawal 7 hari penggunaan
3. Kurangkan kedutan di mata dan tepi bibir seawal 21 hari
4. Kurangkan parut berlubang akibat jerawat seawal 7 hari penggunaan.

Testimoni Pengguna Di Malaysia









Testimoni Pengguna Youth Shaklee Skin Care Di Luar Negara








Dapatkan YOUTH Shaklee Skin Care Sekarang. Produk Penjagaan Kulit Wajah Terbaik, Dijamin Selamat Dan Berkesan !

YOUTH Shaklee bukan sahaja berkesan untuk kulit wajah nampak lebih muda, sihat dan cantik. Tapi, sememangnya produk penjagaan kulit yang selamat, berkesan dan ditanggung halal dengan 100% daripada tumbuh-tumbuhan yang diproses secara semulajadi.

Hubungi melo segera melalui Whatsapp +6017-4988318 untuk konsultasi percuma bertaraf premium penjimatan harga yang lebih menarik ! Melo akan memberi konsultasi terlebih dahulu pada hampa ikut keperluan. Penting sangat untuk melo tau tentang masalah hampa jika ada. Contohnya masalah jerawat pasir, jerawat nanah atau sebagainya.

ATAU anda juga boleh membuat pembelian terus di Esell. Pembayaran boleh menggunakan kad debit atau kad kredit. KLIK SET di bawah untuk ORDER SEGERA.



Jadi tunggu apa lagi? Order sekarang. Hanya satu klik sahaja lagi.

Call / sms / WhatsApp :  +6017-4988318

Email : vitohsem@gmail.com


Facebook : Nurzalila Razali